Het start met de eisen vanuit uw project en de wensen voor de bewoners. Samen bepalen we het geschikte systeem voor uw project en bepalen we de uitgangspunten.
Intercom voor
Woningcorporaties
Ontdek hoe wij uw huurders veiliger en comfortabeler laten wonen met onze intercomsystemen.
Verbeter de toegang en veiligheid van uw entree's voor de bewoners
Projectbegeleiding van A tot Z voor al uw intercomprojecten. Van het informeren van de huurder tot aan de installatie en oplevering.
Onze meest gebruikte videomonitor
Kijken naar de wensen en minimale eisen voor uw project. We stellen de huurder centraal, zo kunnen we het juiste advies geven. Kies voor een audiosysteem voor het gemak van een deurintercom of verhoog de veiligheid in uw woongebouwen met een video intercom.
Download hier
Huurder informeren over werkzaamheden in de woning vraagt om goede voorbereiding. We leggen uit wat we gaan doen, wanneer en hoe we dit doen. Resultaat? In onze projecten hebben we gemiddeld 97% aanwezigheid van de bewoners tijdens de renovatie.
Onze A-merken:
Onze heldere 5 stappenplan.
- Inventarisatie Project
- Planning & voorbereiding
- Communicatie met de huurder
- Installatie & oplevering
- Service & vragen
Goed voorbereid van start begint bij een goede opname.
Een belangrijk aspect bij uw intercomsysteem is het bepalen van de infrastructuur. Denk hier aan bestaande bekabeling gebruiken of nieuwe bekabeling aanleggen. Dit kan zowel een tweedraads systeem zijn als een systeem gebaseerd op IP.
De juiste planning i.c.m. klantgerichte bewonerscommunicatie.
In overleg met de opdrachtgever / het bestuur kiezen wij een datum uit zodat de gebruikers van het systeem niet te lang met een defect systeem zitten, maar wel genoeg tijd hebben om zich voor te bereiden op de renovatie en aanwezig te kunnen zijn tijdens de werkzaamheden.
Vooraf geven wij een globaal beeld over de verwachtte werkzaamheden en wat er allemaal nodig is vanuit de opdrachtgever zodat de renovatie vlekkeloos kan verlopen.
Klantgerichte bewonerscommunicatie voor meer succes.
De bewoners wordt op de hoogte gesteld van de renovatie en datum via het bestuur / de opdrachtgever. Behalve dat sturen wij vanuit Intercomplan ook zogenoemde aankondiging’s brieven naar de bewoners toe. Hierdoor zijn de bewoners ruim om tijd op de hoogte gesteld en hebben zij een idee van wat zij kunnen verwachten van ons, maar ook wat wij verwachten van hen.
De opdrachtgever / het bestuur wordt net als de bewoners ook op de hoogte gesteld. Verder ontvangt de opdrachtgever ook een kopie van ons brief zodat hij of zij op één lijn zit met de overige bewoners en precies weet wat er gaande is.
Klantgerichte bewonerscommunicatie voor meer succes.
Tijdens de renovatie doen wij ons best om de opdrachtgever / het bestuur zo veel mogelijk te ontlasten van vragen van bewoners. Veel vragen en onduidelijkheden worden vooraf per mail of telefonisch al getackled door ons. Verder zijn onze monteurs op locatie automatisch het eerste spreekpunt voor bewoners en zorgen zij ook ervoor dat alle vragen worden beantwoordt. Tenslotte is er altijd een vast contactpersoon op locatie en op kantoor voor de opdrachtgever, hierdoor kunnen wij snel schakelen en ervoor zorgen dat de renovatie vlot verloopt.
Na een succesvolle renovatie leveren wij het nieuwe systeem op. Indien nodig wordt er ter plekke een korte instructie gegeven aan de opdrachtgever of het bestuur over hoe bepaalde van het entreepaneel functies werken. Na afloop zijn wij ook telefonisch en per mail bereikbaar voor technische en algemene vragen. Heel soms kan het zo zijn dat er na de renovatie een kleine storing ontstaat, maar uiteraard hoeft de opdrachtgever hier geen zorgen over te maken omdat wij een garantietermijn van 1 jaar hanteren op onze arbeid. Behalve dat hanteren wij ook een fabrieksgarantie van 2 jaar en een leveringsgarantie van 10 jaar!
Klantgerichte bewonerscommunicatie voor meer succes.
Vooraf en achteraf bieden wij service aan voor uw intercomsysteem.
Uiteraard kan het zo zijn dat er na de renovatie nog vragen of onduidelijkheden zijn. Onze intercom experts staan telefonisch en per mail voor u klaar om u hierbij te helpen.
Meest gestelde vragen
Wat voor intercomsystemen levert Intercomplan?
In de intercombranche zijn er diverse fabrikanten actief. Wereldwijd zijn er ongeveer zo een 30 verschillende merken. Europees gezien zijn er 3 grote merken. Vaak zijn dit merken uit zuidelijke landen zoals Italie of Spanje.
Deze 3 grote merken zijn makkelijk in gebruik en in installatie, onderhoudsvriendelijk en innovatief. Onze vaste merken zijn daarom ook Comelit, Bticino en Golmar. In de enkele woningen of appartementencomplexen tot 4 woningen (kitjes) passen wij ook vaak Comelit, Golmar of Btchino kit systemen. Hieronder een lijst van de bekende intercommerken;
- Comelit
- Bticino
- Golmar
In welke regio is Intercomplan actief?
Wij zijn voor complete installaties en renovaties actief in de regio’s Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht.
Voor storingen zijn wij actief in de regio Zuid-Holland en Noord-Holland (voor installaties die door ons zijn geplaatst zijn wij landelijk actief).
Voert Intercomplan ook service en onderhoudswerkzaamheden uit?
Intercomplan voert ook service en onderhoudswerkzaamheden uit in de regio’s Zuid-Holland en Noord-Holland. Klik hier voor meer informatie.
Intercomsystemen voor uw woningvoorraad nodig?
Bel ons of plan een adviesgesprek met ons
– Gratis en vrijblijvend –