Het start met de eisen vanuit uw project en de wensen voor de bewoners. Samen bepalen we het geschikte systeem voor uw project en bepalen we de uitgangspunten.
Brief ontvangen?
Gefeliciteerd! wij gaan uw intercomsysteem vervangen.
Verbeter de toegang en veiligheid van uw entree's voor de bewoners
Projectbegeleiding van A tot Z voor al uw intercomprojecten. Van het informeren van de huurder tot aan de installatie en oplevering.
Oog voor de huurder
Kijken naar de wensen en minimale eisen voor uw project. We stellen de huurder centraal, zo kunnen we het juiste advies geven. Kies voor een audiosysteem voor het gemak van een deurintercom of verhoog de veiligheid in uw woongebouwen met een video intercom.
Helder en klantvriendelijk
Huurder informeren over werkzaamheden in de woning vraagt om goede voorbereiding. We leggen uit wat we gaan doen, wanneer en hoe we dit doen. Resultaat? In onze projecten hebben we gemiddeld 97% aanwezigheid van de bewoners tijdens de renovatie.
Onze A-merken:
Onze heldere 5 stappenplan.
- Inventarisatie Project
- Planning & voorbereiding
- Communicatie met de huurder
- Installatie & oplevering
- Service & vragen
Goed voorbereid van start begint bij een goede opname.
Een belangrijk aspect bij uw intercomsysteem is het bepalen van de infrastructuur. Denk hier aan bestaande bekabeling gebruiken of nieuwe bekabeling aanleggen. Dit kan zowel een tweedraads systeem zijn als een systeem gebaseerd op IP.
De juiste planning i.c.m. klantgerichte bewonerscommunicatie.
In overleg met de opdrachtgever / het bestuur kiezen wij een datum uit zodat de gebruikers van het systeem niet te lang met een defect systeem zitten, maar wel genoeg tijd hebben om zich voor te bereiden op de renovatie en aanwezig te kunnen zijn tijdens de werkzaamheden.
Vooraf geven wij een globaal beeld over de verwachtte werkzaamheden en wat er allemaal nodig is vanuit de opdrachtgever zodat de renovatie vlekkeloos kan verlopen.
Klantgerichte bewonerscommunicatie voor meer succes.
De bewoners wordt op de hoogte gesteld van de renovatie en datum via het bestuur / de opdrachtgever. Behalve dat sturen wij vanuit Intercomplan ook zogenoemde aankondiging’s brieven naar de bewoners toe. Hierdoor zijn de bewoners ruim om tijd op de hoogte gesteld en hebben zij een idee van wat zij kunnen verwachten van ons, maar ook wat wij verwachten van hen.
De opdrachtgever / het bestuur wordt net als de bewoners ook op de hoogte gesteld. Verder ontvangt de opdrachtgever ook een kopie van ons brief zodat hij of zij op één lijn zit met de overige bewoners en precies weet wat er gaande is.
Klantgerichte bewonerscommunicatie voor meer succes.
Tijdens de renovatie doen wij ons best om de opdrachtgever / het bestuur zo veel mogelijk te ontlasten van vragen van bewoners. Veel vragen en onduidelijkheden worden vooraf per mail of telefonisch al getackled door ons. Verder zijn onze monteurs op locatie automatisch het eerste spreekpunt voor bewoners en zorgen zij ook ervoor dat alle vragen worden beantwoordt. Tenslotte is er altijd een vast contactpersoon op locatie en op kantoor voor de opdrachtgever, hierdoor kunnen wij snel schakelen en ervoor zorgen dat de renovatie vlot verloopt.
Na een succesvolle renovatie leveren wij het nieuwe systeem op. Indien nodig wordt er ter plekke een korte instructie gegeven aan de opdrachtgever of het bestuur over hoe bepaalde van het entreepaneel functies werken. Na afloop zijn wij ook telefonisch en per mail bereikbaar voor technische en algemene vragen. Heel soms kan het zo zijn dat er na de renovatie een kleine storing ontstaat, maar uiteraard hoeft de opdrachtgever hier geen zorgen over te maken omdat wij een garantietermijn van 1 jaar hanteren op onze arbeid. Behalve dat hanteren wij ook een fabrieksgarantie van 2 jaar en een leveringsgarantie van 10 jaar!
Klantgerichte bewonerscommunicatie voor meer succes.
Vooraf en achteraf bieden wij service aan voor uw intercomsysteem.
Uiteraard kan het zo zijn dat er na de renovatie nog vragen of onduidelijkheden zijn. Onze intercom experts staan telefonisch en per mail voor u klaar om u hierbij te helpen.
Meest gestelde vragen bij een installatie
Hoelang zijn jullie bezig in de woning?
De verwachte duur van de installatie is ongeveer half uur tot 45 minuten. Echter hou er rekening mee dat we wellicht tussendoor ook nog aanbellen om wat tests uit te voeren.
Waarom geven jullie een dagdeel aan en geen exacte tijd?
Een intercomsysteem is een gebouw gebonden systeem. Dat houdt in dat alle intercomtoestellen en de centrale componenten aan elkaar gekoppeld zijn. Hierdoor bent u niet de enige bewoner die een nieuw intercomtoestel krijgt. De werkzaamheden lijken in elke woning veel op elkaar, maar kunnen uiteraard korter of langer duren afhankelijk van andere oorzaken. Hierdoor kunnen wij alleen inschatten wanneer wij in uw woning bezig zullen zijn, maar kunnen wij niet een precieze tijdstip aangeven.
Ben ik verplicht thuis te zijn?
Ja! Een intercomsysteem is een gebouw gebonden systeem, en hierdoor zijn alle intercomtoestellen aan elkaar gekoppeld. Oude toestellen en nieuwe toestellen kunnen niet op dezelfde ”lijn” gekoppeld blijven aan elkaar zonder dat dat voor storingen zal zorgen. Hierdoor is het belangrijk dat alle intercomtoestellen zo snel mogelijk verwisseld worden.
Kan ik mijn oude intercom niet gebruiken op het nieuwe systeem?
Nee, dat is niet mogelijk. Fabrikanten zijn constant met hun research and development afdelingen bezig om hun producten te verbeteren. Dat betekent dat er bij elk model weer veranderingen zijn in de hardware en software, hierdoor is het technisch niet mogelijk om de verschillende modellen en/of systemen te koppelen met elkaar.
Intercomsystemen voor uw appartementencomplex nodig?
Bel ons of plan een adviesgesprek met ons
– Gratis en vrijblijvend –