Een intercomsysteem is een gebouw gebonden systeem, en hierdoor zijn alle intercomtoestellen aan elkaar gekoppeld. Oude toestellen en nieuwe toestellen kunnen niet op dezelfde ”lijn” gekoppeld blijven aan elkaar zonder dat dat voor storingen zal zorgen. Hierdoor is het belangrijk dat alle intercomtoestellen zo snel mogelijk verwisseld worden.
Installatie
door intercomplan
Hoe gaan wij aan het werk en wat kan u verwachten. Zo zorgen wij voor een vlekkeloze installatiedag
Brief ontvangen? gefeliciteerd! wij gaan uw huidige intercomsysteem vernieuwen
Lees op deze pagina alles over onze werkwijze en installatie proces en wat wij van u verwachten.
Oog voor de huurder
Kijken naar de wensen en minimale eisen voor uw project. We stellen de huurder centraal, zo kunnen we het juiste advies geven. Kies voor een audiosysteem voor het gemak van een deurintercom of verhoog de veiligheid in uw woongebouwen met een video intercom.
Helder en klantvriendelijk
Huurder informeren over werkzaamheden in de woning vraagt om goede voorbereiding. We leggen uit wat we gaan doen, wanneer en hoe we dit doen. Resultaat? In onze projecten hebben we gemiddeld 97% aanwezigheid van de bewoners tijdens de renovatie.
Zo ziet een installatie dag in een appartementencomplex eruit.
1. Voorbereidingen Entree
2. Aanleggen centrale voedingen
3. Werkzaamheden woningen
4. Testen & opleveren
Meest gestelde vragen tijdens een installatie
Waarom plannen jullie een dagdeel en geen exacte tijdstip?
Een intercomsysteem is een gebouw gebonden systeem. Dat houdt in dat alle intercomtoestellen en de centrale componenten aan elkaar gekoppeld zijn. Hierdoor bent u niet de enige bewoner die een nieuw intercomtoestel krijgt. De werkzaamheden lijken in elke woning veel op elkaar, maar kunnen uiteraard korter of langer duren afhankelijk van andere oorzaken. Hierdoor kunnen wij alleen inschatten wanneer wij in uw woning bezig zullen zijn, maar kunnen wij niet een precieze tijdstip aangeven.
Hoelang zijn jullie bezig in mijn woning?
De verwachte duur van de installatie is ongeveer half uur tot 45 minuten. Echter hou er rekening mee dat we wellicht tussendoor ook nog aanbellen om wat tests uit te voeren.
Ik kan niet aanwezig zijn? Wat moet ik doen?
Geef dit zo snel mogelijk door aan ons en uw VvE bestuur! In overleg met elkaar kijken we naar een gepaste oplossing om alsnog het intercomtoestel tijdens de ingeplande datum te kunnen vervangen.
Brief ontvangen?
Naar aanleiding van een brief nog vragen mail ons op planning@intercomplan.nl